2012. március 6., kedd

Dolce Vita con cioccolato

Na, most egy igen eltérő poszt lesz ez. Az előző poszt után ez is az ételekről, elsősorban az én SAJÁT KÉSZÍTÉSŰ, Olaszországban legyártott tortámról fog szólni. Hogy lássátok, nem nehéz elkészíteni, megosztom veletek a receptet!

De előtte, jó ha tudjátok, hogy higgadtan kell nekiállni az egésznek, s nem jó, ha mások zavarnak a sütés-főzésben. Attól sem kell elkeseredni, ha a tészta nem lesz olyan szép, jól kinéző, ahogyan azt mi szeretnénk... A legvége akkor is mesés lesz.
A torta elkészítése a tálalásig nagyjából 1órát, maximum (nagyon maximum) 1,5 órát vesz igénybe. Sajnos azonban nekem 4,5 órába telt elkészíteni. No nem azért, mert annyira béna voltam, hanem szimplán azért, mert 1: soha ne akarjatok wokk-os tepsibe (teflonos wokk formájú) tepsibe sütni, mert megrongáljátok a teflonbevonatot, a palacsinta kicsi és tömör lesz, vagy épp túl nagy és leragad meg kiszárad hamar. 2: alaposan nézzétek meg, mi az, amit vennetek kell a boltba, nehogy úgy járjatok mint én, s 2x rohanjatok vissza 1-1 dologért. 3: lazán átírhatjátok a receptet a saját ízlésetek szerint. Én is így tettem! (Minden profi szakács így kezni hihi :D )

No, akkor.
U.i: én a sajátomhoz 2 adag palacsintatésztát gyártottam, mert palacsintasütő híján máshogy jött ki a lépés, plusz nem kell megijedni, ha túl soknak találjátok a csokimennyiséget. Nem lesz édes nagyon a végeredmény. Épp annyira, amennyire kell!
Ráadásként csokiöntettel leönthetitek a tetejét!



Csokoládés-mascarpones palacsintatorta
Hozzávalók a palacsintához:
kb 40dkg liszt, 7dl tej, 3db tojás, 3 evőkanál cukrozatlan kakaópor (én emellett cukrozottat is beletettem, mert abból több volt, de a cukrozatlan jobb), csipet só, 1 evőkanál barnacukor, kb fél dl szódavíz, ha túl sűrű lenne a tészta


Hozzávalók a csokoládékrémhez:
250 gramm mascarpone, 10dkg magas kakaótartalmú 60-70%-os keserű csokoládé (én a receptemhez 20dkg csokit használtam, melyből 10dkg főzőcsoki, ismertebb nevén fondante volt, 10dkg pedig 75%-os csoki), 2dl tejszín habbá verve, 3 evőkanál porcukor (én ennek hiányában sima barnacukrot szanáltam), kb 1 evőkanál vaj


Elkészítés:
csokis palacsinta csokisziruppal
egy tálba keverjük el a 3 tojást, a tejet a sót és a cukrot, majd folyamatos kevergetés mellett (lehetőleg szitálva) hozzáadjuk a lisztet és a kakaóport. Csomómentes palacsinta tésztát készítünk. Megvallom, elég nehéz, mert az én esetemben kétségbeesetten kavargattam, hogy eltűnjön az összes lisztcsomó, de nem kell aggódni, ha megmarad. A titok: először csak a tej felével keverjük ki a sűrű tésztát, s majd a maradékkal higítsuk fel, s szükség esetén adjunk még hozzá szódavizet.
Ha kész, fél órát pihentetjük a tésztát, míg ez idő alatt elkészítjük a híres csokikrémet. Vízgőz felett egy tálban felolvasztjuk a már apróra tört csokoládét a vajjal együtt. Én egy kupaknyi vizet beletettem, hogy ne ragadjon le hamar a csokim, no meg egy csöpp olívaolajat is. A már folyós csokoládét az edénnyel együtt levesszük a tűzhelyről, s hozzákeverjük a mascarponét, a porcukrot s a felvert tejszínt. Jól elkeverjük. A krémet nagyjából fél órára hűtőbe tesszük, míg a palikat kisütjük.
Megvárjuk, míg a palacsinták kihűlnek, majd megépítjük a tortánkat. Legalulra palacsintát teszünk, majd bevonjuk egy réteg krémmel. Jobb, ha a hűtőből kivéve a krémet egy picit megmelegítjük a tűzön, hogy folyósabb, könnyebben kenhető legyen. Majd palacsintát, s újból krémet teszünk rá. a legtetejére krémet teszünk ,s az egészet bevonjuk megszórjuk kakaóporral. Tálalás és fogyasztás előtt még fél órára hűtőbe tesszük, de nem igényel hideget.
a megépített torta

Egyébként az ittenieknek nagyon ízlett, még egy napja sincs, hogy kész, de már el is fogyott mind. Még a receptet és ráadást is akartak :)
Büszke vagyok magamra!
Eredmény:
Egy kis rafinéria: a jobb felső kép az eredeti recept képe :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése