2012. május 9., szerda

Az első vizsga...

Igen, igen.
Számomra már elkezdődött a vizsgaidőszak, ám közben még az egyetemi órák is javában zajlanak.
Mielőtt gyorsan összefoglalnám, hogy is néz ki itt egy vizsga, illetve, hogy számomra milyen volt, hadd emlékeztesselek benneteket arra, hogy várat magára még 2 fontos és vicces, izgalmas poszt, amit a hétvégén tényleg leközlök itt! Pisa, Tengerpart, Appeninek, Hegymászás, Piknik, Sütögetés leégéssel s ez mind a barátaimmal =)

Na, de a lényeg. A mai nap számomra borzasztóan hosszú volt, főképp azért, mert tényleg kb múlt hét óta a vizsgámra tanulok több-kevesebb sikerrel. Komoly, teljesen más egy idegen nyelven megtanulni az anyagot, főleg akkor, ha azt értelmezned s nem csak memorizálnod kell. Vágás, editálás, montírozás nagyjából az óra neve, amit látogatok, de a kinti név, s tantárgy többet tartalmaz, mint az itthoni.
Vizsga egyik fele az volt, hogy készíteni kell egy projektet, melyben a képeket, a filmeket, a zenéket, vagyis mindent én építek fel, töltök le, szerkesztek és vágok meg, ráadásul DJ-s kednem is kellett, hogy a sok zenéből egy jó kis mixet készítsek, s 2-3 helyen még a saját hangomat is rögzítenem kellett.
A témám nem is lehetett volna más, mint MAGYARORSZÁG :)
Itt a link, ha esetleg meg szeretnétek tekinteni, nem sokáig marad fenn youtube-on!

Tehát, a vizsga egyik fele a vizsgaprojekt elkészítése, majd prezentálása volt. A másik fele egy szóbeli vizsga a power point és órán elhangzott anyagból. Én azt hittem, olyan lesz, mint otthon: 2 ember bemegy, s lefelel, majd kijönnek, s bemegy a következő kettő.
Ehelyett mindenki benn volt a teremben, s a publikum előtt kellett előadni az egészet, sőt, vizsgázni is a többi diák előtt kellett. Szerencsére a tanár jófej volt, s egyszerű kérdéseket tett fel nekem, valamint segített minket sunyiba :)
De tény, hogy baromira be voltam szarva, s egész nap tiszta stresszes és ideges voltam. Még a vércukrom is úgy leesett, azt hittem, összeesek. Ráadásul reggel 8.30-tól órám volt, s a vizsgám elméletileg 17.45-kor kezdődött volna, ehelyett fél 7-kor jött az én feleletem. De délután fél 5-ig egyhuzamban óráim voltak, csak utána tudtam egy kicsit átismételni a dolgokat.
Még most se ment ki belőlem teljesen a stressz és a feszültség, de nagyon örülök, hogy túl vagyok rajta. Sose, tényleg sosem izgultam még így valami miatt, mint most. Ha a jövő hét csütörtöki vizsgám is sikerül, s túlélem, akkor már tényleg örülni fogok felhőtlenül.!!!Az lesz a legnehezebb.
Ja, azt elfelejtettem említeni, hogy itt nem 1-5 -ig van az osztályzás, hanem 15-30-ig van pontozás, vagy 0-30-ig. S a minimum ketteshez 18 pontot kell összegyűjteni. Én a vizsgámra 26 pontot kaptam a 30-ból, ami azt jelenti, hogy kb egy 4/5-öt, de sajnos a tárgy másik felét is minimum ugyanilyen ponttal kell teljesítenem, ha a végén 4-est vagy 5-öst szeretnék végső jegyként kapni!

Na gyerekek, végre vége ennek a napnak is.
A napot az egyik lakótársam szülinapjának megünneplésével kezdtük-illetve inkább zártuk, s a mai napot az egyik "jóbarátom" szülinapjával kezdtem. Illetve felköszöntésével kezdtem!
Arrivederci e Buona Notte Ragazzi! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése