2012. március 4., vasárnap

Vasárnapi ebéd

Rég nem írtam, de ennek csak az az oka, hogy elfoglalt voltam a suli a tantárgyak, a barátok, az itteniek no meg minden miatt!

Örömmel tudatom, hogy megérkezett a tavasz. Sőt, már februárban elkezdtem a nyárra készülő feka színt. :) Már is lebarnultam, no nem nagyon, de azért egy fokkal barnább vagyok, mint voltam...

Annak ellenére, hogy nem szokásom naponta főzőcskézni, igazán magabiztos lábakon állok, s a konyhában úgy érzem magam, s mások szerint is gyakorlott konyhatündér vagyok :$
Na jó, azért ez túlzás, de annak ellenére, hogy nem vagyok profi, tényleg otthonosan mozgok, s jól megcsinálok minden husit-tésztát-levest amit kell.



Az olaszok, főleg az itteniek nagyon komolyan gondolják a vasárnapi ebéd hagyományát. Éppúgy, ahogy nálunk régen a nagy család összegyűlt, s ebédeltek (több óra hosszan), kitárgyalták a hét történéseit, s minden pletykát megosztottak egymással. Itt is ez a helyzet. A lakásban 2 emelet egy nagy család :) Ezen a héten mi főztünk, jövő héten a fiúk föntről. Nem túlzok, ha azt mondom, hogy délután 2-től fél 5-ig ebédeltünk...
Volt itt minden: előétel, főfogás, ami természetesen tészta, majd kis light-os második, gyümölcs (ami nélkülözhetetlen), utána kávé s a jól megérdemelt sütemény...
Tényleg fontos számukra, így minden vasárnap leginkább a főzéssel, a beszélgetéssel meg hasonlókkal telik, s csak este készülődnek a hétfői munkanapra a többiek.


Fura megszokni, de olyan, mintha minden vasárnap egyfajta ünnepnap lenne. Végülis az, megünnepeljük az egész hetet, s lezárjuk az ebéddel, hogy hétfőn egy teljesen újat kezdhessünk el.


Sajnos képeket nem tudok mellékelni a mai ebédről, mert nem volt időnk fényképeket készíteni, de elég, ha azt mondom, hogy finom sütemény, tészta, hús, saláta, gyümölcs volt a terítéken, ami nálam a vacsorát is fedezte, annyira tele ettem magam.!
Ja, majd elfelejtettem: a ráadás az esti fagylalt, amit a város legeslegjobb cukrászdájában illik elfogyasztani! :)

1 megjegyzés:

  1. Kedves testévérkém! Köztudott,hogy én már nem vagyok fent facebookon így nem tudok rólad semmit! Nagyon tetszik az oldal és reménykedem benne amint haza érsz elkészíted nekem ezt a finomságot;). Imádlak millió csók:D V.

    VálaszTörlés